top of page
Search
  • Writer's picture

De 3 ting vigtigste ting, du skal gøre, for at lykkes med din virksomhed

De 3 simple (men ofte oversete) ting, der gør den største forskel for dit salg



Algoritmevenligt indhold, tiktok, reels, annoncer, video-content, SEO, Google Ads, PR og LinkedIn. Det er bare nogle af de råd, jeg har fået om at markedsføre mig igennem tiden. For ikke at tale om Pinterest, karruseller, Threads og de gode gamle fysiske netværksgrupper.


Bliver du også lidt forpustet, eller er det bare mig?


Mange siger, at det aldrig har været nemmere at starte en virksomhed, end det er i dag. Det tror jeg gerne på, hvis man kigger på alle de muligheder, vi har i dag som selvstændige. Men alle de enormt mange muligheder gør også, at det er enormt svært at starte virksomhed.


For hvilke råd skal du følge? Hvad skal du gøre, når du kan gøre så enormt mange ting? Hvor skal du starte? Og hvordan skal du nogensinde nå alt det som en enmandshær, der allerede har hænderne fyldt med kundeaftaler, bogføring og prissætning?


Når det føles som at man drukner i en strøm af markedsføringsråd, så kan det være rart med en helt-nede-på-jorden tilgang. Den har jeg lavet til det her, hvor du får de 3 allervigtigste ting at fokusere på:


Skab et produkt dine kunder har brug for

Alt for mange af os skaber produkter eller services ud fra, hvad vi selv har lyst til at arbejde med. Og det er også vigtigt - men det allervigtigste er, at dit produkt er ét, som dine kunder har brug for.


Spørg dig selv:


Hvad er nogle af de største problemer, dine kunder har? Hvordan kan du hjælpe dem med at løse problemet eller gør det mindre? Skab et produkt eller en service, der kan hjælpe dine kunder med at løse et problem.



Vis verden at du eksisterer


Når du har et godt produkt, skal du vise folk, at du eksisterer. Det kan du gøre på alverdens måder: sociale medier, annoncering, pr, fysisk markedsføring eller ved at deltage i netværk.


Her bliver det typisk svært! Både fordi det kan være enormt grænseoverskridende at stå frem og markedsføre sig selv. Og også fordi der er så mange muligheder for at markedsføre sig i dag, at du kan blive helt overvældet over, hvad du skal gøre.


Det første skridt er, at du gør det. Det kan være en god ide at vælge ét område og fokusere helhjertet på det i stedet for at lave halvhjertede indsatser på 3-4 områder.



Vær tydelig: hvad får dine kunder ud af det?


Nu har du sikret dig, at folk ved, du eksisterer, og du har opbygget en relation til dem. Nu er det tid til at fortælle dem om dit produkt.


Og her er der en fælde, som mange falder i. Den hedder informationsfælden. Det er her, hvor man eksempelvis om sit forløb, prisen og praktiske informationer. Det giver de færreste lyst til at svinge dankortet.


Du skal faktisk have langt mere fokus på, hvad din kunde får ud af at booke dig. Hvilken forandring hjælper du dem med at opnå? Hvordan gør du deres liv nemmere? Hvilke bekymringer bliver mindre, når de har fået din hjælp?


Det er dén information, der gør dine følgere til kunder. De er mest interesserede i at vide, hvad du kan gøre for dem.



Så de 3 ting du skal gøre for at lykkes med din virksomhed er...

For at samle op, er det altså disse tre ting, du skal have fokus på:


  1. Skab et produkt, dine kunder har brug for

  2. Vis verden, at du eksisterer

  3. Vær tydelig: hvad får dine kunder ud af det?


Har du et spørgsmål, du gerne vil have svar på? Book 20 min gratis sparring her:






11 views0 comments
bottom of page