
Brandingfotografering
Eksempler på mit arbejde:

























Jeg kan hjælpe med...
Priser på fotografering
Billeder til hjemmeside og sociale medier
Til dig der gerne vil have et bredt udvalg af billeder, som du kan bruge på hjemmesiden og sociale medier. Her får du alle gode billeder fra fotosessionen leveret i et online galleri. Det vil typisk være en blanding af portrætter, billeder af forskellige arbejssituationer samt detaljebilleder.
1,5 timers fotografering inkl. mindst 10 billeder: 6500 kr ex. moms.
2,5 timers fotografering inkl. mindst 25 billeder: 8500 kr ex. moms.


Personlige portrætter
Personlige portrætter er til dig, der blot skal bruge et par enkelte billeder. Det kan være, at du skal have opdateret dine billeder på hjemmesiden, skal bruge et par enkelte billeder til pr, eller mangler nye CV-billeder.
1 times fotografering inkl. 2 billeder: 2500 kr ex. moms.
Tilkøbspris pr billede: 550 kr ex. moms.
Medarbejderportrætter
Medarbejderportrætter er en stor del af hjemmesiden og de besøgendes indtryk af virksomheden. Alligevel er det her, langt de fleste virksomheder sparer pengene, og enten knipser iPhonebilleder med ikke-så-flatterende skygger i ansigtet eller har et virvar af forskellige billeder, som medarbejderne selv har uploadet.
Jeg sørger for, at der er ensartede billeder af medarbejderne, som passer til virksomhedens brand og øvrige udtryk. Billederne kan tages på en neutral baggrund eller i miljø. Vi aftaler sammen, hvad der passer bedst til jer.
Opstartspris: 1500 kr ex. moms
Pris pr. medarbejder: 450 kr ex. moms.
.jpg)
Sådan foregår processen

Indledende møde
Når du har booket fotografering, så finder vi et tidspunkt at mødes over zoom, hvor vi sammen planlægger fotosessionen. Her stiller jeg spørgsmål til dit brand, ønsker om billederne og hjælper dig med at sikre, at billederne kommer til at passe til dit brand.

Fotografering
Vi mødes det aftalte sted og knipser billeder. Fotograferingen er ganske uformel, og jeg guider dig/jer til forskellige poseringer og opstillinger og sikrer, at der er god variation i billederne. Du er altid velkommen til at komme med ønsker - også under fotosessionen, hvis du lige får en god ide.
.png)
Aflevering af billeder
Efter 14 dage bliver billederne uploadet i et online galleri og sendt til dig. Herfra kan du downloade billederne i to opløsninger: én der passer til print og én der passer til web. Galleriet gør det nemt at dele billederne med andre i virksomheden.
Jeg tager billeder, der passer til dit brand
Alt for mange virksomhedsejere griber dybt i lommen og investerer i en professionel fotograf - blot for at ende med billeder, der slet ikke passer til deres brand. Du får her et par af de scenarier, jeg møder igen og igen:
Jeg-tror-jeg-skal-være-professionel-fælden: en imødekommende, hjertevarm og uformel psykolog, der normalt går i farverigt tøj og flade sko. Til sin brandingsession tager hun en fin blazer på, der matcher bukserne og et par høje sko. Hun står med armene over kors og læner sig nonchalant op af en mur.
Chefen-fik-en-god-ide-fælden: Den professionelle og vækstorienterede virksomhed, som har høje ambitioner og fart på. Chefen synes, det kunne være sjovt at tage nogle fjollede billeder, som kommer frem ved en mouse-over effekt (fordi det gør konkurrenterne også). Hvad synes kunderne om det? Typisk vil de synes at det er useriøst - måske endda lidt cringe - og at det ødelægger kundernes image af virksomheden som en topprofessionel virksomhed.
Vi-er-rare-i-virkeligheden-men-ikke-på-vores-billeder-fælden: Virksomheden som har mange år på bagen, er kendt for deres gode kvalitet, og hvor chefen er på fornavn med de fleste i lokalsamfundet. Her er der ikke en masse business-lingo til møderne, og de fleste er klædt i poloer fremfor stramme jakkesæt. Når virksomheden skal have taget nye medarbejderportrætter, tager de klassiske sort/hvide portrætter, hvor de kigger ikke-særligt-smilende ind i kameraet. Hvad sker der her? De formår ikke at udtrykke, hvordan de er som virksomhed og sender deres kunder et forkert signal.
Ét billede kan se ud på mange måder
Billeder kan se ud på så mange måder. Der er enormt mange valg, som ligger skjult for den udefrakommende: tøjvalg, posering, kropssprog, baggrund, ansigtsudtryk og farver. Derfor forstår jeg virkelig godt, at mange virksomheder og soloselvstændige ender i de situationer, jeg har beskrevet. For helt ærligt: hvor skulle du vide fra, hvilke billeder der passer til dit brand?
Da jeg selv startede som fotograf, vidste jeg det ikke engang. I stedet tappede jeg ind i trends og gjorde dét, de andre gør. Derfor valgte jeg at tage en uddannelse i metoden Emotionelle Kundetyper. Sammen med mange års praktisk erfaring med markedsføring - både fra bureau og som selvstændig, er det denne viden, jeg bruger til at guide dig til at få taget billeder, der rent faktisk passer til dit brand. Hvis du endnu ikke kender kundetypemetoden, kan du læse mere om, hvordan jeg bruger den til at sætte en retning for billederne her.


Men jeg bruger ikke kun en markedsføringsformular....
For lad os være helt ærlige... Det kan være lidt stressende, når du presse dine mange års arbejde med branding og din virksomheds mange nuancer ned i én af fire kasser.
For nogle er det en stor hjælp. Men min oplevelse er, at hvis metoden bruges som et facit, kan det også være frustrerende. For hvad hvis du ligger imellem to af kundetyperne? Derfor bruger jeg metoden til at guide, men der er ikke nogen one size fits all, når det kommer til billeder.
Derfor er det for mig lige så vigtigt, at du kan li' billederne og kan genkende dig selv og din virksomhed i dem. For når du kan li' billederne, får du nemlig lyst til at bruge dem. Du får måske endda også lyst til at vise dig selv mere frem på sociale medier, når du har lækre billeder i arkivet. Det er først her, at billederne kan gøre sit arbejde: nemlig skabe en forbindelse til dine kunder, vise hvem du er og skabe den tillid til dine kunder, som i sidste ender giver flere salg.
Spørgsmål
Jeg ved ikke helt, hvilken pakke der passer til mig?
Smid mig en mail på hej@lineida.dk, så hjælper jeg med at finde en løsning, der dækker dine behov.
Hvordan udvælger jeg billederne?
Ved de fleste af mine pakker får du alle de gode billeder med. Har du valgt 'personlige portrætter' får du adgang til billederne i et online galleri og vælger selv, hvilke du ønsker at købe.
Skal jeg selv vælge lokation?
Jeg hjælper gerne med at vælge lokationen og giver dig råd om, hvad du skal være opmærksom på, hvis du selv har forslag til lokationer.
Hvor længe går der, før jeg modtager billederne?
Du modtager billederne efter 14 dage.
Hvilket tøj skal jeg have på?
Tøjet er en stor del af billedernes udtryk, og efter vores indledende snak sender jeg dig forslag til, hvilket tøj du med fordel kan tage med til fotosessionen.
Kan jeg skifte tøj undervejs?
Ja for dælen, du må skifte tøj lige så tosset, som du vil :-)